Da Vivente Hairstyling – Son

Interview Da Vivente Hairstyle

“Als ik nu de salon binnenstap denk ik: dit is precies wat ik wil”

Dorethé van Beuningen, eigenaresse van Da Vivente Hairstyle in Son en Breugel, besloot om tijdens de lockdown haar salon te laten verbouwen. Een gewaagde keuze, maar het heeft ontzettend goed uitgepakt. “Ik dacht: dit is hét moment om de salon te laten verbouwen. Natuurlijk was het een spannende en uitdagende periode, maar dat hoort bij het ondernemerschap.”

 Een verbouwing was het laatste waar veel kappers aan dachten toen de salons hun deuren moesten sluiten vanwege het coronavirus. Maar bij Dorethé was dat anders. Ze legt uit: “Toen we besloten om de salon te sluiten vanwege de pandemie, had ik al vrij snel het gevoel dat dit het ideale moment zou zijn om de salon te laten verbouwen.” Op de vraag of ze het niet spannend vond om een grote investering te doen in zo’n onzekere tijd, antwoordt Dorethé: “Spannend was het zeker, maar dat is het ondernemerschap nu eenmaal. Je moet meegaan met de tijd en je onderscheiden van de concurrentie, daar is af en toe een sprong in het diepe voor nodig. Ik ben ooit begonnen in een klein pand, maar besloot al vrij snel om een groter pand te gaan huren. Ook dat was een gewaagde keuze, maar het heeft ontzettend goed uitgepakt. Inmiddels werken we met tien meiden in de salon en loopt de zaak ontzettend goed. En natuurlijk doe ik het niet alleen. We zorgen er met het hele team voor dat de salon een succes is én blijft. Ik ben ontzettend trots op die meiden!”

Klanten blijven verrassen

De beslissing om de salon te laten verbouwen, kwam niet helemaal uit de lucht vallen. “Ik liep al langer met het idee rond om de salon een flinke opfrisbeurt te geven. Het was absoluut niet zo dat de salon gedateerd was, zeker niet. Maar je moet wel je bestaande klanten blijven verrassen en nieuwe klanten triggeren. Een nieuwe uitstraling van de salon zorgt daarvoor.”

Samenwerking met Inline

Toen Dorethé de beslissing had gemaakt om de salon te laten verbouwen, besloot ze om Michel Kiela van Inline te bellen. “Ik kende Michel al langer. Het interieur in de vorige salon was ook afkomstig van Inline. De samenwerking verliep toen al vlekkeloos, dus ik besloot om de verbouwing aan hem over te laten.” Dat de verbouwing direct moest gaan starten, zou wel eens een ‘dingetje’ kunnen worden, dacht Dorethé toen ze Michel belde. Maar niets was minder waar. “Ik belde Michel met de vraag hoe snel we de verbouwing konden realiseren. Binnen een week zijn we aan de slag gegaan en enkele maanden later was de nieuwe salon werkelijkheid. Michel kan ontzettend snel schakelen.”

In de tussentijd, toen de salons weer open mochten, huurde Dorethé een pand verderop zodat zij en haar personeel weer aan de slag konden. Dat was een hectische tijd, geeft ze toe. “In het tijdelijke pand waren we zes dagen in de week aan het werk om al onze klanten te kunnen bedienen. Tegelijkertijd was het team van Michel volop bezig met de verbouwing van de salon. Dat was een drukke periode, maar dat is het allemaal waard geweest. Als ik nu de salon binnenstap denk ik: dit is precies wat ik wil.”

Ieder project is uniek

Wat Dorethé onder andere erg prettig vond aan de samenwerking met Michel, was dat hij echt met haar meedacht. “Michel heeft veel ervaring met betrekking tot dit soort projecten, maar hij weet van ieder project iets unieks te maken. Hij speelt echt in op de wensen, maar ook de persoonlijkheid van de saloneigenaren. Daarnaast kwam hij met ideeën waar ik zelf niet op zou zijn gekomen. Hij ziet mogelijkheden die je zelf niet ziet, dat vind ik erg bijzonder!”

Sinds de opening van de nieuwe salon, heeft Da Vivente Hairstyle al veel nieuwe klanten mogen verwelkomen. “De nieuwe uitstraling trekt nieuwe klanten aan, dat is erg leuk om te zien. Het is zó belangrijk om te blijven vernieuwen. Dat geldt bijvoorbeeld op het gebied van educatie en social media, maar zeker ook op het gebied van saloninrichting. Ik kan iedereen aanraden om het gesprek met Michel aan te gaan. Je zult verstelt staan over de mogelijkheden die hij ziet voor jouw salon!”

STREAMER: “Je moet je bestaande klanten blijven verrassen en nieuwe klanten triggeren. Een nieuwe uitstraling van de salon zorgt daarvoor”

Deel dit project

Ook uw kapsalon door ons laten inrichten?