Hair Designers - Den Helder

Interview:

Inline overtreft je verwachtingen

Jurgen Walburg, 49 jaar oud, getrouwd en vader van drie kinderen, was dertien toen hij voor het eerst in de kapsalon van zijn oom ging meehelpen. Daar ontstond de passie voor het kappersvak. Inmiddels runt Jurgen sinds 2001 een kapperszaak in Den Helder, genaamd Hair Designers. Onlangs werd de salon volledig verbouwd. Voor de verbouwing ging hij de samenwerking aan met Inline. We gaan met Jurgen onder andere in gesprek over de nieuwe uitstraling van zijn zaak.

Het begon allemaal op het platteland, waar Jurgen als dertienjarige jongen een bijbaan had. “Na drie dagen had ik het al gehad met het bollen pellen. Ik sprak een oom van mji die zei dat ik de dag erop maar naar zijn salon moest komen omdat hij wel werk voor mij had. Zodoende ben ik het kappersvak ingerold.” Jurgen besloot om de kappersopleiding te gaan volgen. Nadat hij de opleiding had afgerond, werkte hij nog tien jaar in de salon van zijn oom. “Op den duur was ik toe aan een nieuwe uitdaging en het was voor mij een logische stap om een eigen salon te openen.” Op de vraag wat de salon uniek maakt, antwoordt Jurgen: “Naast onze ruime ervaring, en dus de opgedane vakkennis, denk ik dat onze klanten de gemoedelijke no-nonsens sfeer waarderen.”

Verbouwing

De vorige verbouwing van zijn salon liet Jurgen verzorgen door Welonda. Kort daarna stopte het bedrijf met zijn activiteiten en is al het werk overgenomen door Inline. Omdat Jurgen tevreden was over het vorige project, nam hij nu contact op met Inline. “Ik heb naar het bedrijf gebeld om te vragen of ze de tekeningen nog hadden van de vorige verbouwing. Omdat ik niets in de indeling of opstelling wilde veranderen, maar alleen een nieuw en fris interieur wilde, leek mij dat wel handig.”

Jurgen voelde direct een klik met Michel, de eigenaar van Inline. “Michel kwam een kijkje nemen in de salon om een beeld te vormen van de uitstraling en om de afmetingen van de salon op te meten. Vervolgens ben ik langsgegaan in de showroom van Inline, waar ik de meubels en materialen heb bekeken. Later kwam Michel bij ons met een 3D collage en kon ik door middel van virtual reality in 3D de nieuwe salon zien en de voordelen daarvan ervaren. Dat was echt heel bizar, maar ontzettend nuttig! Het geeft je een reëel beeld van het uiteindelijke resultaat.”

Uitstekende kwaliteit

Jurgen had zelf duidelijke ideeën over wat hij wilde met de verbouwing. “Ik heb mijn ideeën met Michel besproken en hij voelde feilloos aan wat ik wilde en vooral ook wat ik niet wilde. Michel heeft aan enkele woorden al genoeg om te weten wat je wensen zijn en wat je met de verbouwing wilt bereiken. Dat vind ik erg bijzonder. Hij brengt je verwachtingen tot in de kleine details tot uiting. Of beter gezegd: hij overtreft je verwachtingen.” De samenwerking met Michel is niet het enige waar Jurgen zeer over te spreken is. “De producten zijn van een uitstekende kwaliteit, wat natuurlijk van essentieel belang is voor ons, maar ook zeker voor onze klanten.”

Investeren in interieur

De uitstraling en inrichting van de salon is volgens Jurgen een belangrijk onderdeel van het succes van de salon. “De uitstraling moet passen bij de identiteit van de salon. Daar spreek je een bepaalde doelgroep mee aan. Klanten willen ook graag in een verzorgde salon en in ambiance ‘van deze tijd’ vertoeven, toch? Daar moet je naar mijn mening dan ook in investeren. Als je hierop gaat bezuinigen, dan kan je je afvragen of je je onderneming nog wel serieus neemt.”

Jurgen is ontzettend blij met het resultaat en ook de klanten zijn zeer positief. “We krijgen ontzettend veel positieve reacties van onze klanten en ook wij zijn enorm enthousiast over het resultaat. Kortom, een geslaagd project!”

Hair Designers

 “Michel heeft aan enkele woorden al genoeg om te weten wat je met de verbouwing wilt bereiken”

Meer projecten:

KNIPZ
Previous
Next
Kapsalon Linda
Previous
Next
The Hair Compass
Previous
Next