Chop Chop - Soesterberg

“Huiselijk en toch professioneel, zo zou ik mijn salon omschrijven”

Chop-Chop Salon in Soesterberg kreeg ruim drie jaar geleden een volledige make-over dankzij Inline en vandaag de dag is eigenaresse Ilona Sangers nog steeds erg blij met het resultaat. We gaan met Ilona in gesprek over de samenwerking met Inline en daarnaast vertelt ze ons alles over haar liefde voor het vak.

 

Toen Ilona haar eerste zaak opende in Soesterberg, wist ze niet wat ze kon verwachten. “Het was een sprong in het diepe, maar ik ben er vol voor gegaan. De eerste periode was het erg rustig, maar door hard te werken en continu goed resultaat te leveren, ben ik gekomen waar ik nu sta. Succes komt je tenslotte niet aanwaaien, daar moet je hard voor werken. Ik vond het juist een uitdaging om van de salon die ik overnam een nog groter succes te maken. Vanuit die ‘drive’ ben ik aan de slag gegaan en inmiddels is ons team van in totaal drie meiden, inclusief mijzelf, naar zes gegroeid. Daar ben ik enorm trots op!”

 

No-nonsense

Ondanks dat Ilona niet wist wat ze kon verwachten toen ze haar eigen salon opende, wist ze wel wat ze wilde uitstralen met haar zaak. “Ik wilde een toegankelijke, maar tegelijkertijd professionele salon creëren. De sfeer moet huiselijk zijn, zodat mensen direct het gevoel krijgen dat ze zichzelf mogen zijn bij ons. Soms hoor ik van klanten dat ze bij een andere salon het idee kregen dat het daar draaide om zien en gezien worden. Dat is natuurlijk prima, maar die doelgroep wil ik niet aanspreken. Bij ons heerst eer een no-nonsense cultuur en dat trekt verschillende type klanten aan. De afwisseling tussen verschillende mensen vind ik juist leuk en creëert ook een leuke dynamiek in de salon.”

 

Samenwerking met Inline

Drie jaar geleden besloot Ilona, nadat haar bedrijf twee jaar bestond, om de salon te verbouwen. “Ik vond dat het tijd werd voor een nieuwe, frisse uitstraling. Niet alleen omdat ik vind dat je mee moet gaan met de tijd, maar ook omdat ik van mening ben dat je daar nieuwe klanten mee kunt aantrekken. Vóór de verbouwing had de salon een zwart-wit interieur met een kille uitstraling. Mijn wens was om juist een sfeervolle, maar toch professionele salon te creëren. Zelf vond ik het lastig om die elementen samen te brengen, maar Inline heeft dat bijzonder goed voor elkaar gekregen.”

 

Ilona heeft Inline volledig de vrije hand gegeven en daar heeft ze achteraf absoluut geen spijt van. “Inline heeft verschillende ontwerpen gemaakt en bij één van de ontwerpen wist ik direct: dit wil ik. De uitstraling sluit volledig aan op mijn persoonlijkheid en de filosofie van het bedrijf. Er zitten elementen in die echt een ‘wow-effect’ creëren. Daarnaast is er ook uitstekend ingespeeld op de beperkte ruimte. Ondanks dat de oppervlakte niet groot is, zorgt de indeling wel voor een ruimtelijk gevoel. Ik was blij verrast toen ik het ontwerp zag en nu, drie jaar later, ben ik nog steeds ontzettend blij met het resultaat. Ondanks dat de saloninrichting al drie jaar oud is, is het wel tijdloos en uniek. Het is anders dan anders en dat zal het ook altijd blijven. Inline heeft echt een unieke salon gecreëerd.”

 

 

 

Nieuwe klanten

De vraag is natuurlijk of de uitstraling ook nieuwe klanten heeft opgeleverd? Ilona antwoordt: “Vanaf het moment dat de salon is verbouwd, is het klantenbestand absoluut gegroeid. Iedereen die binnenstapte, was direct enthousiast over de inrichting. Ik ben van mening dat een mooie saloninrichting geen garantie is voor een succesvolle salon, maar het is wel van groot belang om potentiële klanten aan te trekken. Vervolgens moet je er zelf, samen met je team, voor zorgen om de klanten ook terug te laten komen door een persoonlijk service en mooie knip- en kleurresultaten te bieden.”

 

Inmiddels heeft Ilona een tweede vestiging geopend in Nieuwegein, en ook voor die vestiging liggen de verbouwingsplannen al klaar. “Inline heeft al verschillende ontwerpen klaarliggen voor die salon en ook deze keer was ik weer positief verrast. Ik kan niet wachten tot ook die salon een nieuwe uitstraling krijgt. Ik heb namelijk gemerkt dat een mooie en praktische saloninrichting niet alleen zorgt voor nieuwe klanten, maar ook voor een energie ‘boost’ bij het team. Sinds de verbouwing werken we veel praktischer en daarnaast is het natuurlijk ook veel gezelliger om in een sfeervolle salon te werken. Ik kan iedereen aanraden om eens het gesprek aan te gaan met Inline, je zult versteld staan van de mogelijkheden die ze kunnen bieden”, besluit Ilona.

Meer projecten:

KNIPZ
Previous
Next
Kapsalon Linda
Previous
Next
The Hair Compass
Previous
Next